8/05/2013

02.07.2013 Olveiroa – Finisterra



Mõtlen siin, et siin oldud aja peale peaksin mägedest üles-alla kalpsama nagu gasellike, aga reaalsus on ikkagi pigem kašelotikese moodi. Nii et tänase tõus-tõusus kinni maastiku üle ma ülearu rõõmus ei olnud, kuniks – tadamm, ühel hetkel hakkas paistma ookean! Sealsamas mäeserval istus ameerika poiss Sam, silmis õrn pisaravärelus ja mõtles elu ja ilu üle. Ma väga pikalt mõtlema ei jäänud – ca 17-18 km oli veel minna, et see ookean oma isikliku varbakesega järele katsuda. Viimased kolm kilomeetrit jalutas mulle vastu Heiki.
Läksime ilma minu kotti ära panemata (hotellituba! Täitsa oma tuba! Mitte ühtki nari enam!) lõunat sööma. Lõunalauale toodi kurja kala kõlaga angler-fish (kõlab ju nagu angry fish?). Ma ei tea, kes ta eesti keeles olla võiks, aga seinal rippuvalt pildilt võis näha, et kui selline mölakas kuskil vastu ujuks, siis ehmataks ära küll. Aga ohututeks tükkideks hekseldatuna maitses hästi.
Tuletorn
Kott hotellituppa pandud, astusime 3,5 km Finisterra tuletorni juurde. Jeerum, ilma kotita on ikka nii palju lihtsam kõndida! Võluv koht. Kui turistinännist mööda vaadata/astuda, jõuabki kaljule, kus võib vabalt valida istumiseks mõne sellise kivi, kust ainus vaade avaneb lõputule ookeanile, mis kuskil määramatus kauguses taevaga üheks saab.

Otsustasin, et tava – Finisterras reisikraamist millelegi tuli otsa pista – vajab järgimist. Sobilik ka tava ajaloo koha pealt – kui vanasti pistsid voodimutukatest ja igasugustest muudest elukatest läbi näritud palverändurid Finisterras kogu kraami põlema, siis noh – ma kohtasin ju teel ka voodimutukaid! Kuigi loodan, et sain neist ka lahti ja päris kõike põletada nagu ei tahaks.  Panime mu maikale tule otsa. Hirmus hästi põles. Ma ei ole päris kindel, kas ma tahan teada, millest see tehtud oli.

Põleb!

Kohtasin maailma lõpus ka naist, kellega San Mamedas pikalt juttu rääkisime. Ta oli kirjutanud midagi paberile ja plaanis seda põletada, aga ei saanud seda kuidagi põlema. Olukorda tõttas päästma rüütel välgumihkliga Heiki näol. Tema arvas küll hoopis seda, et paber on mõeldud tulehakatuseks ja oleks esimese hooga hoopis abivajaja käes olnud koti põlema pistnud…






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar