8/06/2013

27.06 San Mameda – Gonzar

                                      

Mõnel päeval kõndimine lihtsalt ei edene ja täna on üks neist. Teed viivad viimastel päevadel läbi lehmakarjade ja lehmakookide. Mul on teatavaid kahtlusi, et see lõhn ei pruugi enam kunagi mu sõõrmeist kaduda.

Mõni üksik palverändur veab asju hoopis rakmetega järel
Näen vist jätkuvalt vaene ja/või vigane välja, eilne tasuta-lõunad-on-olemas tendents jätkub. Külakeses, mille nime ma ei mäleta, aga mille ametlik elanike arv olevat vaid üks, annab baarmen mulle tasuta kohvi. Teel kohtan pärast seda vanemat Texase paarikest, kes on hirmus toredad. Mul on küll teatud kahtlusi, et teatud teemavaldkondads ei maksaks torkima hakata- suhtuvad väga negatiivselt immigratsiooni-temaatikasse, kutsuvad Barack Obamat so-called-presidendiks jms. Jalutan nendega Portomarinini (esimene järv teel?!), kus nad kutsuvad mind lõunastama ja ei luba mul enda eest maksta.

Team Texas vasakul
Teel satume aga päris koledale vaatepildile. Võtame parajasti päris järsku langust, kui näeme jalgrattureid järjest möödumas ja arutame, kui ohtlik see on, kui nad ei võta tempot maha. Nii nende kui jalgsi kõndivate palverändurite jaoks. Juba järgmisel hetkel on üks jalgratturineiu pikali käinud. On šokis ja nutab, põlved ja küünarnukid on korralikult katki. Asja ei tee ilmselt väga palju lihtsamaks see, et tee on pisikesi kivikesi täis, mis on nüüd omakorda haavades.

Albergist, kuhu jõuan, leian meedikutest vanematega Arizona pere, keda Santo Domingos kohtasin. Selgub, et nad on olnud sunnitud muid transpordivahendeid kasutama, sest peretütre jalgadel olevate villide tõttu tekkis tema jalga infektsioon. Pereisal on jällegi üks põlv töötamast lakanud.

Olen viimastel päevadel läbinud nii pikki vahemaid, et mulle hakkab tunduma, et jõuaksin ajaliselt ka Santiagost Finisterrasse kõndida. Niisiis otsustan homme järjekordse ca 40km-se päeva teha. Kuivõrd olen jõudnud viimase saja kilomeetri alasse, kus on juba väga palju palverändureid (enamik Hispaanlasi teevad läbi just viimased 100km, mis on compostela saamiseks vajalikud), siis leian, et pikka päeva tehes oleks ilmselt vajalik esimest korda albergis koht broneerida (era-albergides on see enamasti võimalik) ja palun ühelt hispaania keelt rääkivalt hollandi tüdrukult abi.

Jätan õhtusöögi vahele (mina!) ja kaon ära magama.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar